Bike for Elephants dag 2

19 januari 2015 - Bangkok, Thailand

Lieve lieve mensen,

Wat een mooie dag hebben we achter de rug. En wat een zware dag. Ik dacht bijna dat het niet zwaarder kon dan gister, maar niks was minder waar ha ha. Steile hellingen, brandende zon, twee keer een bordje gemist (zo snel ging ik ;-)), offroad stuiterend over de keien en met soms snelheden over de snelweg waar je u tegen zegt. Wat was het pittig. En wat ben ik trost op ons team en op Bring the Elephant Home. Ik heb genoten (op het stuk voor de lunch na, toen was ik echt even stuk) en wat ben ik bevoorrecht dat ik hieraan mee heb kunnen doen. Fietsen door Thailand, fietsen voor de olifanten. Nieuwe mensen ontmoet. Lieve mensen ontmoet. Apen gezien. En gevoeld. Aangezien eentje het nodig vond om via mijn hoofd op het dak van het toilet gebouw te springen, ben nog nooit zo verbaasd uit een wc gekomen. Het was opzich al een aparte ervaring om te plassen onder het toeziend oog van twee apen, maar nog verrassender is het als je dan het toilet uitloopt en er eentje furious op je afspringt om vervolgens via je hoofd het dak op te gaan! Best apart.....Geef mij maar olifanten.

De bike tour eindigde na 60 km ploeteren bij Elephant World. Jurjen en ik kwamen als tweede en derde over de 'finish'. Het is geen wedstrijd, maar toch stiekum wel leuk als je zo heerlijk fietst en zo'n prestatie neerzet. Dennis heeft helaas de tweede dag niet uit kunnen fietsen. De warmte werd hem te veel waardoor hij na de lunch moest stoppen. En Judith heeft het tweede gedeelte van vandaag niet kunnen fietsen omdat het te warm was en fysiek te zwaar. Al moet ik hier bij zeggen dat zij een super prestatie heeft geleverd. Door haar kleinere longinhoud en het immobilisren van haar nek, heeft zij fysiek beperkingen. En toch heeft ze mee gedaan aan deze bike tour. Echt petje af!

Bij Elephant World hebben we dan onze eerste olifanten van deze reis gezien. Tja, wat zal ik ervan zeggen. Het was beter dan mijn vorige bezoek. Maar nog steeds geeft het mij een triest gevoel en zou ik het niet aanbevelen. Maar goed, de toekomst brengt wellicht meer goeds voor deze plek die prachtig is gelegen, omringd door mooie natuur. In Elephant World hebben we boompjes geplant voor Tik. Bananenbomen voor de olifanten, waar zij zich al jaren voor inzet. En gladiolen om Tik haar prachtige kleurrijke karakter mee te benadrukken. Mooi.

Vanavond rond 21.30 uur waren we weer in Bangkok. Morgenvroeg vertrekken we naar Surin. 7.30 uur op het station zijn, het is nu 1.23 uur. Ik ga dus maar gauw slapen :-)

Liefs Marleen xxx

1. Carla de Haan:
    18 januari 2015
    Jullie zijn toppers allemaal, maar ik heb ook bewondering voor Judith met haar beperkingen. Ze heeft geflikt. Echt super!
  2. Willie:
    18 januari 2015
    Hier zijn geen woorden voor. Wij kunnen alleen maar super "TROTS "zijn op jullie. Je hebt het toch maar weer geflikt meisje.

Dikke KUS van je pa en ma.
  3. Sita Ketelaar:
    18 januari 2015
    Zo hee, wat mooi apen in het wild! Maar.....beter een aap op je hoofd dan een olifant haha! Jammer van Dennis en Judith, maar ik vind het desondanks een hele prestatie van jullie alle 4. Top! Word een kort nachtje voor je Marleen. Poesjes gaat allemaal goed. Goede reis straks.
    Groetjes Barbara en Sita
  4. Wybren:
    18 januari 2015
    Super, knap van jullie. Leuk om te lezen dat jullie zo genieten.
    Een hele ervaring weer lijkt me. Grt Wybren
  5. Leontien:
    19 januari 2015
    Beauty!
  6. Henny Boelhouwer-Veenstra:
    19 januari 2015
    Wat knap van jullie, zou ik niet na kunnen doen (ben natuurlijk ook niet meer zo "piep" jong, hihi) Nog heel veel plezier, ben trots op jullie! Groetjes ook aan Dennis