Bike for Elephants dag 1

18 januari 2015 - Kanchanaburi, Thailand

Lieve allemaal,

Wat een mooie dag hebben we gister gehad. En wat een bikkel dag. 80 Kilometer op snelwegen en offroad. 80 Kilometer uphill en downhill. 80 Kilometer op de fiets voor de olifanten. We hebben hard gewerkt en zijn een prachtige ervaring rijker. Leuke nieuwe mensen ontmoet, prachtige omgeving en heerlijk buffelen op de fiets. Mij maak je niet blijer :-) Trots op alle mensen die mee doen, op de organisatie Bring the Elephant Home en onze bike groep Op 'e Strun. Met zijn vieren hebben we meer dan €750,- opgehaald! Super super trots!

Vandaag dag twee. Na een heerlijke nacht en na-praten bij een kampvuur op het strand zijn wij er helemaal klaar voor. De tocht gaat vandaag naar Elephant World. Een reservaat waar olifanten worden opgevangen die onder anderen door de Thaise politie uit straatbedelsituaties zijn weg gehaald. Elephant World is een reservaat dat met de jaren steeds beter wordt. Ze bieden olifant vriendelijk toerisme aan en zijn op de goede weg. Nog niet zo eco en diervriendelijk als bijvoorbeeld Boon Lott's Elephants Sanctuary maar stukken beter dan trekkingskampen etc. Ook bij Elephant World vinden bijvoorbeeld geen kunstjes plaats. Ik ben erg benieuwd. Drie jaar geleden was ik hier ook en was ik niet echt onder de indruk van hun manier van werken. De haak werd toen nog gebruikt en veel olifanten stonden aan de ketting. De afgelopen jaren is het steeds beter geworden wat mooi is om te zien.

Vandaag gaan we ook een boom planten voor Tik. Tik werkt al 10 jaar voor Bring the Elephant Home en is bij veel projecten in Thailand nauw betrokken. Tik is erg ziek en ligt nu in het ziekenhuis. Erg jammer dat ze er niet bij is en we denken veel aan haar.

En vandaag gaan we 60 kilometer fietsen. 60 Kilometer voor de olifanten. 60 Kilometer   voor Tik. 60 Kilometer hard werken en genieten. 60 Kilometer op 'e strun.

Liefs Marleen

1. Sita Ketelaar:
    18 januari 2015
    Wat is dit weer mooi om te lezen! Wat een prestatie en wat een ervaring. Succes vandaag weer. Groetjes Barbara en Sita
  2. Nel boetes:
    18 januari 2015
    Diep respect voor jullie! Wij hier kunnen niet wachten op jullie verhalen, lijden en leiden, stimuleren en ontspannen. Wij begrijpen steeds weer waarom dit moet. Heerlijk, zijn wij er ook een beetje bij. Veel plezier en liefs.
  3. Carla de Haan:
    18 januari 2015
    Geweldig verhaal en geweldig dat jullie zo veel geld ophalen voor de olifanten.
    Ik heb diep respect voor jullie. Zet 'm op mensen!

Liefs Carla
  4. Willie:
    Lieve marleen
    Wat weer een prachtig verhaal en wat geweldig wat jullie gedaan hebben en nog gaan doen. Fijn te lezen dat je er ook zo van geniet.Kon ik er maar eventjes bij zijn..... even mee genieten van al het moois wat jullie aan het doen zijn.Fijn dat er nog mensen zijn zoals jullie die nog voor een ander iets willen betekenen. Zet hem op!!!!!
    Met de hondjes gaat het uitstekend ze nemen de hele huiskamer in beslag. Veel liefs G&W
  5. Piet:
    18 januari 2015
    Het enthousiasme straalt af van je verhaal. Dat zegt genoeg.
    Veel plezier en succes met de laatste kilometers.
  6. Griteke:
    18 januari 2015
    Toppie Marleen en de rest! Ik zou zeggen, ga zo door. Ik heb nog € 10 gedoneerd, anonymously (wat een woord.. haha). Als nou nog meer mensen even willen doneren, komen jullie misschien wel boven de € 850,-!! Het is voor de olifanten mensen! Marleen, heel veel succes en vooral plezier verder
  7. Danny & Marian:
    19 januari 2015
    Wat mooi om jullie ervaringen mee te kunnen lezen. Jullie zijn zo goed bezig. Zet hem op voor de volgende 60 kilometer! :)