Amsterdam-Bangkok-Kanchanaburi

15 januari 2015 - Kanchanaburi, Thailand

Lieve allemaal,

Na een goede China Airlines vlucht (met stroopwafels bij het avondeten :-)), perfecte skytrain en BTS verbinding in Bangkok, en 2 uur stuiterend in een minibusje vanaf Victory Monuments naar Kanchanaburi zijn we moe maar voldaan aangekomen in ons guesthouse Sam's House. Het weer is prachtig met volop zon overdag en heerlijke afkoeling in de avond. Wij zijn gesloopt van deze, voor ons, nachtelijk reis en duiken zo heerlijk ons bed in. Morgen gaan we The bridge on the River Kwai en het JEATH Museum bezoeken om 's middags verder de reizen naar een resort vlak buiten de stad  want vanaf daar is zaterdag het vertrek van Bike for Elephants. We hebben er zin in! Mijn totale donaties zo ver staan op €335,-. Fantastisch! Heel erg bedankt voor jullie sponsoring. Ik waardeer jullie steun enorm, zowel financieel als jullie interesse in mijn inzet om een verschil te maken voor de dieren in Thailand. Dat blijft een uitdaging. Want nog steeds is eco toerisme een uitzondering. Voor een dag in een olifanten reservaat betaal je in Kanchanaburi 2000 Thaise bath, voor een jungle rit op een olifant nog geen 700.  En een taxi brengt je voor 130 bath (ongeveer €4,-) naar de Tiger Temple, waar je op de foto kunt met tijgers die zo stoned zijn dat ze niet meer op hun poten kunnen staan. Wildlife crime is sinds januari 2015 een strafbaar feit in Thailand. Op het vliegveld word je hierover geïnformeerd met een telefoonnummer waar je melding kan maken. Ik was blij om dat te zien. En trots!  Maar aan de andere kant, wat is dan precies wildlife crime? Wat mij betreft ook deze tijgers. En deze met uitsterven bedreigde olifanten die met zware metalen zadels  dag in dag uit mensen vervoeren door de jungle.

Weet dat jullie berichtjes mij altijd goed doen. Het is fijn om te weten en te voelen dat er mensen thuis zijn die aan je denken en je steunen.

Liefs vanuit toeristisch Kanchanaburi,

xxx Marleen

1. Sita Ketelaar:
    15 januari 2015
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Nu even lekker de toerist uithangen en dan zaterdag actief voor de olifanten. Leuk om je verslag weer te lezen. Lekker genieten xxx
  2. Carla de Haan:
    Geniet er van met zn allen! Liefs Carla
  3. Willie:
    Hallo lieverd.
    Fijn te lezen dat jullie goed zijn aan gekomen en dat je hebt kunnen genieten van "stroopwafels". Lekker slapen en goed uitrusten en bovenal genieten. Fijn te lezen dat je donatie al op 335,- euro staat. Ik hoop dat er nog heel veel mensen jullie gaan steunen.Dikke knuffel voor jullie beiden.
    Je ma.
  4. Griteke:
    15 januari 2015
    Ha Marleen en reisgenoten, gelukkig weer veilig aangekomen. Leuk te lezen hoe je je toch elke keer weer inzet voor deze dieren. Heel veel succes met je bikerace en tot je volgend verslag. Liefs, Griteke
  5. Nel boetes:
    15 januari 2015
    superfijn je eerste blog , en doe maar een beetje less spicy, is wel zo rustig voor de darmen met het fietsen!. We leven enorm met jullie mee allemaal, ook Anna-Lynn was hier vanmiddag weer en was erg nieuwsgierig naar de eerste verhalen, ik heb haar de eerste foto's laten zien, van de zonsondergang en jou met kat.... Heel veel succes ook van haar met jullie fietsavontuur. Mijn fietsen gaat ook beter en mijn knie is nog wel stijf, maar de pijn is een stuk minder en ik mag volgende week bij de fysio in de oefenzaal!!!! Ik hoop echt dat jullie wat hebben geslapen vannacht, zodat jullie de komende dagen goed doorkomen. Weet zeker dat wij allen van afstand met jullie 4 meeleven!!!! SUCCES , plezier en voorzichtig. Liefs en kus van ons!!
  6. Marijke Bosch:
    16 januari 2015
    na het lezen van dit verslag wordt het ook mij weer zo duidelijk waar jij (jullie) dit voor doet. Geweldig!!!!!Succes met alles en vergeet niet te genieten. Lieve groet
  7. Willie:
    17 januari 2015
    En nu maar fietsen!!!!! Zet hem op en succes. Wij fietsen in gedachten met jullie mee. X
  8. Nel boetes:
    17 januari 2015
    Zo trots op jullie!! We zijn erg benieuwd hoe- en of de/jullie groep het volhoudt, zo warm, maar bedenk...als de trip erop zit is daar dat heeeeerlijke zwembad om de spieren te ontspannen voor de volgende track.. Coosje en Jan waren hier gisteren en Jan wist precies waar jullie waren en waar jullie heengingen, hij is daar ook geweest, en vond/vindt het daar prachtig, dus wie weet een volgende vrijwilliger?? Ze hebben in ieder geval 25 euro voor Dennis/olifanten/bos gedoneerd, Superlief.
    Kus en liefs van ons hier (jajaja , waar de ZON schijnt ;-) )