Bangkok - Sukhothai

24 augustus 2014 - Sukhothai, Thailand

Op donderdagochtend werden we om half 10 (!) wakker om er achter te komen dat we nog een half uur voor ons ontbijt hadden. Goedemorgen! Snel in de kleren dus en aan de koffie. Gelukkig hebben we vakantie en dus geen vaste planning qua reistijd. Dat bleek later op de ochtend nog een keer goed uit te komen aangezien we er zeker 1,5 uur over gedaan hebben om lopend vanaf Mo Chitt BTS station naar Mo Chitt busstation te komen. Op de kaart leek het zo'n 500 meter, aan de andere kant van de weg. In werkelijkheid was het twee wegen verderop, waarbij de weg om een groot park ging en wij dus letterlijk een grote zigzag hebben gelopen van zeker 2 keer een kilometer (en nee, we kwamen geen doorsteek door het park tegen anders hadden we dat zeker gedaan). Daarna een zijweg ingeslagen en over een 4 baans weg heen via een hoge wandelbrug om aan de andere kant van de weg er achter te komen dat de stoep ophield....letterlijk langs de weg gelopen dus (sorry Geert) om via een doorsteek op de markt op het busstation uit te komen. Een uur later vertrok er een bus naar Sukhothai. Konden we dus even afkoelen en bijkomen. Best pittig hoor met 10 kilo op je rug en 2 kilo op je buik,  kilometers lopen in tropisch Bangkok! De busreis verliep zonder problemen, de tuk tuk reis ook (no, we don't have taxi in Sukhothai, you know small city, only tuk tuk. Your guesthouse so far, so far. 500 bath). Achterin de tuk tuk dus, niet voor 500 bath by the way en in de regen op naar Mountain View Guesthouse waar we om 21.30 uur aankwamen. Hier gastvrij ontvangen en nog heerlijk pad thai gegeten om daarna moe in onze bedden te duiken.

1. Willie:
    24 augustus 2014
    Maar goed dat jullie nog konden ontbijten, hadden jullie in ieder geval wat brandstof om die zware tocht te ondernemen. Wat dat langs de snelweg lopen betreft, dat vergeef ik jullie. Zo'n wandeling is wel goed voor je buikje ,Willie. Kom je misschien wat afgeslankt thuis. Ben blij dat jullie het zo naar de zin hebben. Ik ben behoorlijk aangekomen, al dat lekkere eten zonder controle!! Maar verder gaat hier alles op rolletje.
    XXXX Geert
  2. Johan:
    24 augustus 2014
    Leuk Willie om iets van je belevenissen te volgen. Benieuwd naar de uiteindelijke verhalen. Moeten Geert maar een beetje in de gaten houden anders moeten wellicht de deurkozijnen verbreed worden???
    Onze week op Schier was van eenheel ander weertype. Stormachtig en regen en regen en stormachtig maar ontzettend genoten.Nog veel plezier daar,blijf gezond en breng leuke verhaaltjes.
    Groetend, Janke en Johan
  3. Nel boetes:
    24 augustus 2014
    wat super om jullie te volgen!! Blijf lekker genieten en blijf gezond!!! En Willie laat Geert maar ouwehoeren, hij mist je gewoon!!! dikke kus meisjes (en wat een superfilmpje van Nori)....
  4. Henny Boelhouwer-Veenstra:
    25 augustus 2014
    Hoi Willie en Marleen,
    Geert kent je strakjes niet meer terug Willie, hihi Heel veel plezier!! Kus henny