Kuala Lumpur

28 januari 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Goedemorgen lieve allemaal,

5.25 uur
De afgelopen 10 dagen in Australie zijn voorbij gevlogen. De laatste 2 dagen hebben we het rustig aan gedaan. In verband met Silvia haar dikke enkel konden we niet gaan wandelen, wat ons plan was. Gianna kwam met het idee om naar de film te gaan, dus zaten we donderdag met zijn vieren in de cinema van Lismore naar "Lion" te kijken. Een prachtige film over een 4-jarig jongetje in India dat verdwaalt, in een trein in slaap valt en 1600 km van huis in de grote stad terecht komt. Na een aantal maanden op straat gezwerfd te hebben, komt hij in een tehuis terecht en wordt geadopteerd door een koppel uit Tasmanie. Als hij 20 jaar is, begint hij zijn zoektocht naar zijn moeder, broer en zusje en vindt zijn familie terug. De film is op ware feiten gebasseerd en zo ontroerend, ik heb driekwart van de film met tranen in mijn ogen gekeken. Per jaar raken 80.000 kinderen in India hun ouders kwijt........vreselijk. Wat een inmens verdriet. Kan je het je voorstellen? Een 4-jarig kind dat 2 maanden voor zichzelf moet zorgen op de straten van een miljoenen stad? Niet wetende waar hij is, waar zijn familie is......

Vrijdag hebben we een ochtendwandeling met de honden gemaakt en toch maar mooi even een wallaby en pademelon gespot! In de middag zijn we richting de oostkust gereden en hebben Silvia en Gianna mij, nadat we heerlijk hebben gegeten, bij Coolangata Airport afgezet. Wat een fijne dagen heb ik weer gehad. Genoten van de rust, de natuur, de dieren en onze gesprekken. Van het heerlijke eten van Silvia, van de gastvrijheid, de kippen-politiek en van onze tijd samen. Aan de ene kant jammer om afscheid te moeten nemen, aan de andere kant betekent dat het begin van de volgende 'stap' in mijn reis: 1 dag Kuala Lumpur en nog bijna 1,5 week Thailand met voor mij als hoogtepunt Bike for Elephants volgend weekend. Daar kijk ik enorm naar uit! Ondertussen heb ik meer dan €1400,- op gehaald door alle steun van onder anderen jullie. Echt sprakeloos. Ontzettend ontzettend bedankt allemaal!

Ik zit nu op KLSentral treinstation te wachten tot de zon opkomt. Het vliegtuig landde vanochtend al om 4.00 uur na een vlucht vol turbulentie en een Australiër naast me die het wel pratende hield. 'You are from Holland! I visited Holland a couple of years ago........'lekker stuk'.' 'Been to Amsterdam and Deventer(!)' 'Your language has the best word in the world. What was it again....hang on.....'knuffeltje'.' 'Did you saw the Dutch video on social media? The blond guy? The best video about Trump ever! The Netherlands second ha ha ha.' 'Where are you going next? Thailand? Oh nice. Did you already ride an elephant?(!)' 'I reckon Holland has the best mayonaise in the world. Never tasted it again as good as in Holland. Tried them all.' 'Why I visited Deventer? No not because of soccer, because of a marriage.' 'I love Amsterdam with all those bike-mirrors outside the doors on the houses so you can see who stand in front of your door. Very clever.' 'I think the Dutch women are the most gorgeous women in the world. I guess because of all your biking you all look so good.' 'Did you visit the Dutch shop in Brisbane? Your mosterd is soooooo good.' 'I am going to pick up my girlfriend from the Philippines. She is comming to Australia but can't travel on her own. She will get lost.' 'She is very clever though, a teacher.' 'Where is the sanctuary where you are going? Chiang Mai! Oh! Love Chiang Mai! Such a nice atmosphere. Much better than Phuket.' 'Did you went to a fullmoon party when you were in Phuket?' 'Did you try opium in Chiang Mai? No? They didn't offer it to you? Just checking how adventurous you are.'
Okay, time to sleep now.......

Ik heb vanochtend de trein genomen naar het centrum van Kuala Lumpur en ga zo de sfeer opsnuiven van deze stad. Ik ben benieuwd. Geen plattegrond te vinden hier en de Informatie Balie is nog niet open......We zullen zien wat deze nieuwe dag weer brengt. Voor nu in ieder geval: Happy Chinese New Year!

9.05 uur
Op aanraden van Silvia en Gianna ben ik naar Little India gelopen. Een straatje dichtbij het centrale station met allerlei Indiase eettentjes en winkeltjes. Erg gezellig, ware het niet dat door het Chinese Nieuwjaar bijna alle winkels gesloten zijn.....hier en daar wat eettentjes open, maar zelfs de fontein die om 8.00 uur aan had moeten gaan, heeft een vrije dag. Weinig mensen op straat, hier en daar wat straathonden en -katten (dan breekt mijn hart........). Ben tussen de locals gaan ontbijten en heb Little India zien ontwaken. Maar goed, we zijn nu uren verder en het is nog maar net 9.00 uur geweest.....Volgende koffie-tentje opgezocht zo kom ik de ochtend wel door. Vanmiddag vlieg ik naar Bangkok en daarna direct door naar Chiang Mai. Heerlijk vooruitzicht want als ik me ergens thuis voel in Thailand dan is het daar wel.

Nog een leuk kippen-weetje

Kippen leggen het hele jaar door eieren, alleen in de winter als er minder daglicht is, hebben ze een break (vandaar de lampen in kippenschuren, doordat de kippen continu aan licht worden blootgesteld, leggen ze ook het hele jaar door eieren). Eieren die gelegd worden, zijn niet bij voorbaat eieren die door broeden uitkomen. Ze moeten namelijk wel door die leuke haan bevrucht zijn ;-) Klinkt zo logisch, maar ik heb het nooit beseft. De bloemetjes, de bijtjes, de kipjes en hun haantje.

X Marleen

1. Magda:
    mooi verhaal weer
    groetjes magda
  2. Nel boetes:
    28 januari 2017
    jij weet niks over kippetjes en een haan ????Wat een avontuur mer die meneer. vrouwen hebben de naam... maar HOE je dit beschrijft, heerlijk begin van de zaterdag lachen lachen ! Wat jammer dat alles is gesloten, zo leuk om te sneupen... Hele goede en veilige reis verder en blijf ons verblijden met je prachtige verhalen. En foto's , wanneer is de fietstocht? kunnen we aan je denken.
    liefs en vanuit Leeuwarden
  3. Willie:
    28 januari 2017
    ......Wat een schrik Marleen. Had je geen pleisters in je handbagage......had je die aardige papegaaien man zijn mond kunnen snoeren. Ach het heeft natuurlijk ook wel weer wat. Al die verschillende mensen met hun mooie karakters tegen te komen. Dat is toch het mooie........deze man, en vooral zijn verhaal, blijft je toch altijd bij. Prachtig meid om het allemaal te lezen het voelt of ik er WEER zelf bij ben. Ik zal blij zijn als je weer in Thailand bent.........wordt een beetje moe van al het gereis......haha. Wat heb je een geld bedrag bij elkaar weten te sprokkelen.....geweldig. Fijn dat er mensen zijn die met je meeleven en ook zo dier vriendelijk zijn. Ik heb weer genoten en nu vooral om die graag pratende man........en de kippen ....haan verhaal. Dikke Kus....
  4. Sita Ketelaar:
    28 januari 2017
    Voordeel van de emancipatie met zijn verhalen dat de tijd wel om vliegt! Wat jammer van Chinatown, aan de andere kant na deze meneer ook even lekker rustig! Geniet van je tijd met de beesies.
    Kun je je mentaal vast voor bereiden op de fietstocht met leuke lieve mensen.
    Groetjes aan Janet en enjoy.
    Liefs Barbara en Sita xxx
  5. Marijke Bosch:
    28 januari 2017
    Weer een mooi succes-verhaaal Marleen. Bedankt.
    Zo mooi geschreven: alsof je het meebeleeft.
    Blijf genieten, nog een hele goede tijd.
    Liefs Marijke.
  6. Griteke:
    Top! XX
  7. Fred:
    29 januari 2017
    Wat beleef je toch veel tijdens je reis en ontmoet je leuke en ook drukke mensen haha.
    Je zag al aan je foto dat je zoooo geniet. Bedankt voor je leuke verhalen. Have fun!!
  8. Piet:
    29 januari 2017
    Geweldige verhalen Marleen je gevoelens en het plezier dat je er aan beleeft komen met het verhaal mee. Misschien toch maar eens, als je oud bent en uitgereisd (betwijfel of dat gebeurt) proberen e.e.a. aan papier toe te vertrouwen.