Down Under

22 januari 2017 - Brisbane, Australië

Lieve allemaal,

Afgelopen woensdag ben ik via Kuala Lumpur (wat een vreselijk vliegveld.....en op de terugweg heb ik daar een stopover van 7 uur!!!) aangekomen in Australië. Aan de andere kant van de wereld, in Zuidoost Azië en toch gewoon zo Westers. Het verbaast me elke keer weer. Je denkt dat als je naar de andere kant van de wereld reist ook terecht komt in een totaal andere cultuur, maar in Australie is niks minder waar.

Op de één of andere manier ging alles traag op het vliegveld van Gold Coast, behalve de paspoort controle, dat was zo geregeld gelukkig ;-) Maar daaarna moest ik zo'n beetje alles aangeven. Als je Australie in wil, moet je een formulier invullen waarop onder anderen staat: Heb je medicijnen bij je? Heb je etenswaren bij je? Wat is je beroep? Dit om de specifieke flora en fauna van het afgelegen Australië te beschermen en te controleren of de goederen die je invoert geen gevaar zijn voor de Australische landbouw. We weten allemaal waarschijnlijk wel iets over wat de 24 konijnen en hazen aanrichten die in 1859 zijn losgelaten door de Brit Thomas op zijn landgoed in Victoria. Zijn idee was om de Britse traditie van konijnenjagen naar Australië over te brengen. De konijnen groeiden uit tot een van de meest gevreesde plagen van Australië. Er werd tussen 1901 en 1907 in West-Australië zelfs een hek van 3.256 kilometer lang gebouwd om de dieren tegen te houden. Tegenwoordig laat de Australische regering virussen los om de populatie te verkleinen. Konijnen en hazen hebben in Australië geen natuurlijke vijand waardoor de populatie kan blijven groeien.

Ik moest op mijn formulier zo'n beetje bij alle vakjes Yes aankruisen. Ik kon gelukkig alles invoeren, maar toen we bij mijn gebruikte hondenriemen kwamen, die ik doneer aan Elephant Nature Park Dogs, was de ambtenaar heel geïnteresseerd in wat ik ging doen en kwam er een mooi verhaal van zijn kant over een Thaise hond die de helft van zijn gezicht was kwijt geraakt omdat hij was bewerkt met een machete. Een dierenarts uit Bondi Beach heeft hem opgezocht, over laten vliegen naar Australië en geopereerd zodat hij nu weer goed kan functioneren.

Ik was de laatste die aankwam bij Arrivals waar Brendan, Belinda, Lucy en Sophie al een aantal uren op mij zaten te wachten. 2,5 Jaar hebben we elkaar niet gezien, maar het was als de dag van gisteren. We hebben samen geluncht op de terugweg naar Brisbane en 's middags zijn we naar het strand geweest wat heerlijk was want op het moment is het bloedje heet hier.

Nu ik dit schrijf is het alweer zondag. We hebben 4 heerlijke dagen gehad en de gastvrijheid van Belinda en Brendan was als vanouds weer fantastisch. Heerlijk om ze weer te zien. We hebben veel quality time met elkaar doorgebracht, leuke dingen gedaan, heerlijk gegeten en gezellige avonden gehad. Vandaag gaan we naar Mount Tamborine waar we Silvia en Gianna ontmoeten. De komende week ben ik bij hun in Nimbin waar zij wonen op een boerderijtje. Nimbin staat bekend om zijn hippy cultuur......ik ben benieuwd: 'It is as if a smoky avenue of Amsterdam has been placed in the middle of the mountains behind frontier-style building facades...,' volgens schrijver Austin Pic.

'What was your name again?'
'Marleen'
'Oh yeah......Marlijn?'
'Yes Lucy'
'I love you'
'I love you too sweetheart.'

1. Danny & Marian:
    :-)
  2. Griteke:
    22 januari 2017
    Wat een mooi verhaal Marleen! Ik wens je nog heel veel plezier met veel mooie ervaringen.
    Liefs, Griteke
  3. Willie:
    Mooi Marleen. X
  4. Marijke Bosch:
    22 januari 2017
    Fantastisch om te lezen dat je zo geniet.Alle goeds. Lieve groet Marijke.
  5. Nel boetes:
    22 januari 2017
    lief stoer vriendinnetje, wat bén je geweldig bezig, en eindelijk je vrienden down under weer ontmoeten, super én het vliegveld van Australië.... we zien het elke zondag op t.v. , moet natuurlijk wel, maar phoeee. Veel plezier, en fijn dat we kunnen meegenieten..
  6. Thieu:
    22 januari 2017
    Wat fijn dat je zo geniet Marleen. Veel plezier nog! x
  7. Leontien:
    22 januari 2017
    Wat een prachtig mooi verhaal lieve zus en wat ontzettend fijn dat je Brendan, Belinda en hun lieve dochters hebt gezien. Zulke waardevolle momenten zo samen! En nu lekker genieten in Nimbin.

Dikke kus ❤
  8. Sita en Barbara:
    Dit is genieten Marleen, liefs Sita en Barbara ❤
  9. Sita Ketelaar:
    22 januari 2017
    Gelukkig alles goed gegaan met het visum en ja wij kijken weleens naar Australian vliegveld waar mensen langs de douane moeten. Pffff je hebt het gered! Fijn dat je genoten hebt bij je vriendin en familie. Mooi Is dat het, dat je gewoon door gaat waar je gebleven bent! Daar komt niks tussen Marleen, ook afstand niet! Heerlijk! Nu lekker naar Sylvia. Heel veel plezier en doe haar groetjes van ons. Geniet ze Lieve Marleen xxx
  10. Wybren:
    Geniet ervan!
  11. Fred:
    24 januari 2017
    Hoi Marleen, wat een heerlijk verhaal weer om te lezen. Ik zie het programma Border Security in Australie wel eens en dat ze zo gespitst zijn op met name de invoer van etenswaren. Ik zag je al staan bij een lopende band met strenge controleurs haha.
    Mooi om te lezen en heel veel plezier in Down Under. X
  12. Willie:
    25 januari 2017
    Goed te horen dat je het zo fijn hebt in down under. Ik hoop dat als je het werelddeel verlaat, alles wat makkelijker verloopt bij de douane. Doe iedereen daar de groetjes en nog veel plezier. Kusjes, Geert