Chiang Mai

31 augustus 2014 - Chiang Mai, Thailand

Chiang Mai wordt met 150.000 inwoners ook wel de tweede grootste stad van Thailand genoemd en is gelegen in het noorden in een prachtige groene en bergachtige omgeving. In Chiang Mai voel ik me thuis, de sfeer is prettig, de mensen vriendelijk en bijna alles is lopend te doen. En daar hou ik van. We hebben prachtige tempels bezocht, heerlijk geshopped o.a. in mijn favoriete winkel Supachet Studio's (te volgen op Facebook voor de liefhebber), zijn bij de Saturday en Sunday Nightmarket geweest, hebben heerlijk gegeten, en zijn al met al aardig wat Thaise Bath armer en ervaringen, souvenirs en leuke kleding rijker. Vrijdagochtend zijn we bij Care for Dogs geweest (ook te volgen op Facebook). Een kleine organisatie die zich inzet voor de honden in Chiang Mai. Op het moment vangt CFD zo'n 100 honden op die voornamelijk van de straat zijn gered. Veel honden in Thailand worden, als ze niet meer leuk en klein zijn of als de eigenaar gaat verhuizen, gedumpt bij een tempel. Hier begint dan hun leven als straathond met alle gevaren van dien. Niet alleen worden veel honden geslagen met stokken of machetes, ook het drukke verkeer is een groot risico. Care for Dogs doet geweldig werk en Care for Dogs is de pek waar Tua Lek al 8 jaar woont. Een klein ex-straat hondje met nagenoeg geen haar en een prachtig koppie. Irene uit Nederland werd verliefd op hem na het zien van zijn foto op Facebook en heeft aangeboden hem naar Nederland te halen waar hij bij haar en haar 4 honden een prachtig leven zal krijgen. Als alles goed gaat met zijn export papieren, wat nogal lastig is omdat hij bijna geen haar heeft en dus volgens de Thaise exportservice geen 'normale' hond is terwijl al zijn bloeduitslagen goed zijn, vliegt Tua Lek met ons mee terug naar Nederland op 4 september. Duimen dus :-) Vandaag hebben we nog een heerlijk relaxte dag gehad in Chiang Mai met vanavond natuurlijk Walking Streetmarket en gezellig gegeten met Antoinette (oprichtster Bring the Elephant Home (ook op Facebook)). En echt, er liep een grote rat langs onze tafel! Niet normaal. Gelukkig zag Willie hem niet ha ha. Morgen gaan we naar het Elephant Nature Park. Hier komt mijn hondje Cho Cho vandaan. Hier wonen o.a. Douk Ngeon, Sri Nuan, Faa Sai en Sri Prae, 4 olifanten die door Antoinette zijn gered. Hier wonen ook 3 jonge olifanten die geboren zijn in vrijheid en waarvan de moeders Douk Ngeon en Sri Prae zijn. Prachtig toch? Ik heb er weer zin in!

Liefs Marleen

1. Jurjen:
    31 augustus 2014
    Hoi Marleen hoe is het daar? Fijn dat jullie het zo aar jullie zin hebben groetjes van mijn moeder en mij Tot gauw
    Jurjen
  2. Nel boetes:
    1 september 2014
    WAT geweldig allemaal, en wat ben je een kanjer !! Alles voor andere mensen en dieren Trots op je, tegelijk geniet je/jullie intens. Ik hoop dat Willie hetzelfde ervaart, en dat je haar niet op sleeptouw moet nemen (hahahaha net of Willie dat zou toelaten ;-) geintje Wil) veel plezier, nog een paar daagjes. Hier gaat het prima, Roy en Nick hebben zelfs met C.C. gespeeld en Nick (met Dennis ;-) ) heeft hem zelfs uitgelaten , de foto heb je gezien!? dikke kus van ons <3
  3. Griteke:
    1 september 2014
    Top!
  4. Marijke Bosch:
    2 september 2014
    Marleen wat een prachtige verhalen, Kippenvel!!!!
    Ik wens jullie met de twee honden op 4 september een hele goede reis. See You, Groet MArijke