Een druppel op een gloeiende plaat.....

17 februari 2017 - Leeuwarden, Nederland

...........maar je zal er maar net onder staan.

Cho Cho leerde ik kennen in 2012 in het Elephant Nature Park omdat Silvia hem aan mij voorstelde. Vijf honden had ze gezien waarvan zij dacht dat ze geschikt zouden zijn voor adoptie. Cho Cho was daar één van. Een stil terug getrokken hondje. Weinig tot geen interesse in de mensen die in zijn run kwamen. Af en toe aan het spelen met twee andere hondjes, verder deed hij zijn eigen ding. Waarom ik hem 'uitkoos'?  Omdat ik dacht dat hij even groot als mijn katten was wat ik wel praktisch vond. En omdat ik me totaal niet voor kon stellen dat hij de rest van zijn leven zo moest leven. In een afgesloten run zonder de liefde van een mens. Ik heb hem dus gewoon maar geadopteerd....Niks geen romantiek. Heel praktisch: hij moest daar weg. Onze band ontstond toen ik hem 7 maanden later op kwam halen. Heel moeilijk vond ik het, hem weghalen bij zijn roedel en uit zijn vertrouwde omgeving. Heb ook nog getwijfeld of ik hem wel gelukkiger kon maken. Maar die twijfels verdwenen toen we het ENP verlaten hadden en Cho Cho direct gefocust op mij was. Tot op de dag van vandaag zijn we enorm sterk verbonden. Hij is mijn loyale trouwe maatje en ik kan me geen dag voorstellen zonder hem.

Nori kwam er 1 jaar later bij. Ik vond het tijd voor een vriendje/vriendinnetje voor Cho Cho en dacht aan een wat ouder dametje met een wat kalm karakter. Via Soi Dog kwam Nori in mijn leven. Ik had hun verteld over Cho Cho en dat ik er graag een hondje bij wilde. Of ze ook een oud dametje in de opvang hadden die een huisje zocht. En daar was Nori. Bij de eerste foto wist ik het al. Dit is ze. Zij mag bij ons komen wonen. Toen ik haar 5 maanden later op ging halen in Bangkok was het liefde op het eerste gezicht van mijn kant. In een soort shock-achtige roes heeft ze uren bij mij op schoot gezeten. Interesse in de mensen om haar heen, in mij en vooral in mijn moeder. Gespannen, maar ook nieuwsgierig. Bij mij thuis groeide ze uit tot een vechtersbaasje, een hondje met een krachtig karakter (dat vooral op angst gebaseerd is). Een guitig hondje met absoluut geen kalm karakter, maar met veel energie en levendigheid. Cho Cho en Nori zijn onafscheidelijk.

En toen was er afgelopen reis Dou Long. De eerste hond die echt in levende lijve mijn leven en hart binnen liep. Vanaf de eerste seconde was er een klik. En ook nog van beide kanten. De eerste keer nog wat voorzichtig, maar daarna werd ik elke keer met veel enthousiasme begroet als ze me zag en ik haar naam riep. Bij haar wist ik direct: ook zij gaat hier weg. Ze kan niet bij mij komen wonen, maar ze gaat hier weg. Ze moet hier weg. Door mijn post over Dou Long op mijn Facebook kwam Eline met het idee om haar op te vangen en vanuit haar huis een geschikt thuis voor Dou Long te vinden. Eline heeft veel ervaring met het opvangen van honden dus ik was super blij met haar aanbod. Het geld voor de inentingen, het bloedonderzoek, de reisdocumenten etc. konden we wellicht bij elkaar krijgen door een crowdfunding en eventueel nog samen aanvullen. En zo geschiedde. Na contact met ENP-Dog is de procedure om Dou Long naar Nederland te halen vorige week al gestart. De eerste betaling voor haar inentingen is gedaan, de eerste donaties zijn binnen, een vlucht voor haar is waarschijnlijk al geregeld en er is zelfs al een geïnteresseerde adoptant. Ik kan niet anders zeggen dan dat een droom lijkt uit te komen. Mooie, lieve, grappige Dou Long, nog een paar maanden wachten en dan heb je hoogstwaarschijnlijk je eigen liefdevol thuis.

You can not change the world, but you can change the world for that one dog. So we did ❤️

Dank voor jullie steun zover Sabrina, Carolina, Eline, David en Silvia. Dat Dou Long heel gelukkig mag worden en dat we haar gauw mogen en kunnen onderdompelen onder haar eigen mooie druppel die haar zo gegund is.

One dog at a time.

X Marleen

1. Danny & Marian:
    17 februari 2017
    Fantastisch! :) Mooi en ontroerend om te lezen. Liefs ons.
  2. Griteke:
    17 februari 2017
    Wat een prachtig verhaal.
  3. Fred:
    17 februari 2017
    Ontroerd! Dit moet ook gewoon een happy end en tegelijk een prachtig begin van een superleventje worden in Nederland. Fingers crossed. Prachtig geschreven Marleen.
  4. Sita Ketelaar:
    17 februari 2017
    Marleen, je bent een kanjer. Zoveel liefde, wij zijn ben blij met jou in ons leven ❤
  5. Marijke Bosch:
    CHAPEAU Marleen.
  6. Nel boetes:
    18 februari 2017
    En Duo Loong stond onder de druppel!! Weer een gelukkig hondje die vast en zeker een baasje krijgt die net zo gelukkig is als jij met Jou juweeltjes. En dat er veel druppeltjes mogen vallen!!!
    Marleen dank je voor weer je prachtige verhalen , vrolijk, emotioneel, sterk. Precies zoals jij bent. Een pareltje aan een ketting, het krentje in de pap, kersje op de taart, het baasje van de dieren, :-) hahahaha en zo gaan we door, ;-)
  7. Willie:
    18 februari 2017
    Heel mooi ..........dat wat jij denkt en voelt zo mooi kan weer geven en bij de de mensen binnen laat komen. Dat je weer een hondje ...een druppel....... een mooi leven kunt bieden....DUO LOONG die welkom is bij wie die er open voor staat. En die vooral veel te bieden heeft. Ik vind het geweldig en ben trots dat wij kunnen zeggen .......dat is onze dochter.....ze doet het toch maar allemaal ondanks de druppel.......maar niets doen is geen optie . Dikke Kus.